Student odbywa praktykę w wybranym przez siebie zakładzie/przedsiębiorstwie. Praktyka ma charakter indywidualny. Praktyki studentów mogą być realizowane w jednostkach administracji geodezyjnej oraz przedsiębiorstwach prowadzących działalność odpowiadającą treściom kształcenia na kierunku geodezja i kartografia. Powinny to być jednostki zajmujące się działalnością z zakresu geodezji i kartografii, w których student mógłby uczestniczyć w rozwiązywaniu problemów o charakterze projektowym, wykonawczym i formalno-prawnym dotyczących różnych rodzajów prac geodezyjnych. W ramach odbywanej praktyki należy uczestniczyć w czynnościach pomiarowych w terenie.
Do zadań praktyki zawodowej należy zapoznanie studenta z takimi zagadnieniami jak:
Należy wybrać minimum 4 zagadnienia.
- przepisy prawne, w szczególności techniki i sposoby wykonywania prac dokumentacyjnych i projektowych, proces uzgodnień branżowych oraz technologia i organizacja prac wykonawczych,
- obsługa sprzętu pomiarowego i urządzeń realizujących proces technologiczny,
- procedura zgłaszania prac geodezyjnych w ośrodkach dokumentacji geodezyjno-kartograficznej, obieg dokumentacji geodezyjnej,
- ocena wiarygodności dokumentacji geodezyjno-kartograficznej,
- aktualizacja danych na poziomie powiatowego zasobu geodezyjno-kartograficznego,
- kontrola jakości opracowań kartograficznych lub kartograficznych opracowań tematycznych.
W ramach praktyki student powinien brać udział w pracach, w czasie których mógłby zapoznać się z praktycznie wybranymi zagadnieniami z zakresu, jak na przykład:
- kompetencji urzędów i obiegu dokumentacji, w szczególności procesu wydawania decyzji administracyjnej w zakresie gospodarki nieruchomościami,
- prac projektowych i wykonawczych związanych z zakładaniem i modernizacją osnów geodezyjnych, pomiarów szczegółów sytuacyjnych, prac tyczeniowych i inwentaryzacyjnych, pomiarów z wykorzystaniem technik GPS ,
- przygotowywania danych do zasilania baz danych osnów geodezyjnych (poziomej, wysokościowej) lub osnów magnetycznych lub grawimetrycznych,
- ustalania stanu prawnego nieruchomości, rozgraniczenia lub podziałów nieruchomości, sporządzania wykazów synchronizacyjnych
- wznawiania znaków granicznych, wyznaczania punktów granicznych, prac związanych z ustalaniem granic w trybie przepisów dotyczących ewidencji gruntów i budynków
- sporządzania dokumentacji formalno-prawnej, operatu pomiarowego, map sytuacyjno-wysokościowych i map dla celów projektowych,
- tyczenia i pomiaru inwentaryzacyjnego obiektów budowlanych,
- terenowego pomiaru polowej osnowy fotogrametrycznej,
- wykonania geodezyjnego pomiaru fotogrametrycznego na potrzeby aktualizacji bazy danych obiektów topograficznych lub opracowania map,
Należy wybrać minimum 4 zagadnienia
Dodano: 2020-05-25 Wstecz