Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
Jakość Kształcenia
Jakość kształcenia
JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA

JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA 

W skład struktury Wydziałowego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska (WGGIIŚ) wchodzą: 
  • Dziekan WGGiIŚ - prof. dr hab. inż. Ryszard Hejmanowski 
  • Prodziekan ds. kształcenia i studenckich - dr inż. Elżbieta Jasińska 
  • Rada ds. kształcenia w dyscyplinie: 
    • inżynieria lądowa, geodezja i transport 
    • inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka 
Skład Rady ds. kształcenia w dyscyplinie inżynieria lądowa, geodezja i transport na kadencję 2024/2028: 
  • dr hab. inż. Edward Preweda, prof. AGH - koordynator (WGGiIŚ) 
  • dr hab. inż. Anita Kwartnik-Pruc, prof. AGH - kierunek Geodezja i Kartografia (WGGiIŚ) 
  • dr hab. inż. Krystian Kozioł, prof. AGH - kierunek Geoinformacja (WGGiIŚ) oraz kierunek Informatyka Geoprzestrzenna (WGGiIŚ) 
  • dr inż. Piotr Dybeł - kierunek Budownictwo (WILiGZ) 
  • dr inż. Małgorzata Śliwka - kierunek Rewitalizacja Terenów Zdegradowanych (WILiGZ)  
  • Karol Miklasz - przedstawiciel studentów 
Skład Rady ds. kształcenia w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka na kadencję 2024/2028
  • dr hab. inż. Wacław Andrusikiewicz, prof. AGH - koordynator (WILiGZ) 
  • dr inż. Robert Oleniacz - kierunek Inżynieria i Monitoring Środowiska (WGGiIŚ) oraz kierunek Zmiany Klimatu - Przeciwdziałanie i Adaptacja (WGGiIŚ)  
  • dr inż. Dagmara Nowak-Senderowska (WILiGZ) - przedstawicielka kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa (WILiGZ)
  • dr inż. Maciej Zajączkowski (WILiGZ) - przedstawiciel kierunku Inżynieria Górnicza (WILiGZ)
  • dr hab. inż. Marek Kęsek, prof. AGH (WILiGZ) - przedstawiciel kierunku Inżynieria
  • i Zarządzanie Procesami Przemysłowymi (WILiGZ)
  • dr Anna Hołda (WILiGZ) - przedstawicielka kierunku Inżynieria Kształtowania Środowiska (WILiGZ)
  • dr inż. Anna Wiktor- Sułkowska (WILiGZ) - przedstawicielka kierunku Raw Materials Value Chain (WILiGZ)
  • dr hab. inż. Urszula Aleksander-Kwaterczak, prof. AGH (WGGiOŚ) - przedstawicielka kierunku Inżynieria i Ochrona Środowiska (WGGiOŚ)
  • dr hab. inż. Aneta Sapińska-Śliwa, prof. AGH (WWNiG) - przedstawicielka kierunku Geoinżynieria i Górnictwo Otworowe (WWNiG)
  • dr hab. inż. Paweł Wojnarowski, prof. AGH (WWNiG) - przedstawiciel kierunku Inżynieria Naftowa i Gazownicza (WWNiG)
  • dr hab. inż. Agata Mlonka-Mędrala, prof. AGH (WEiP) - przedstawicielka kierunku Energetyka (WEiP)
  • dr hab. inż. Marcin Stobiński, prof. AGH (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energetyka Jądrowa (WEiP)
  • dr hab. inż. Artur Wyrwa, prof. AGH (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energetyka Odnawialna i Zarządzanie Energią (WEiP)
  • dr hab. inż. Andrzej Budziak, prof. AGH (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energetyka Wodorowa (WEiP)
  • dr inż. Marcin Moździerz (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energy and Environmental Engineering (WEiP)
  • dr hab. inż. Wojciech Jerzak, prof. AGH (WIMiIP) - przedstawiciel kierunku Ekotechnologie Cieplne (WIMiIP)
  • Zofia Maciecka - przedstawicielka studentów

ZASADY I CELE RADY DS. KSZTAŁCENIA 

Zadania i cele Rady ds. Kształcenia dotyczą wszelkich aspektów związanych z kształceniem na kierunkach prowadzonych na Wydziale, w tym w szczególności: 
  • analiza danych dotyczących kształcenia na kierunkach przypisanych do dyscyplin realizowanych na Wydziale;  
  • monitorowanie programów kształcenia pod kątem zapewnienia zgodności programów studiów z formalnymi wymogami, modyfikowanie programów studiów w zależności od wymagań rynku;  
  • formułowanie dla dziekana Wydziału wniosków, zaleceń i rekomendacji, mających na celu poprawę jakości oraz wyników kształcenia na poszczególnych kierunkach;  
  • ustalanie, z uwzględnieniem specyfiki dyscyplin oraz kierunków do nich przypisanych, szczegółowych zaleceń i rekomendacji dotyczących zasad studiowania, tworzenia programów studiów oraz innych aspektów związanych z kształceniem;  
  • proponowanie zmian i modyfikacji mających na celu poprawę jakości kształcenia lub/oraz wyeliminowanie zaobserwowanych nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu kształcenia.  

AKTY PRAWNE REGULUJĄCE JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA 
  • Zarządzeniu Nr 91/2020 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 23 listopada 2020 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie - tekst jednolity  
  • Zarządzeniu Nr 43/2023 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 4 sierpnia 2023 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 91/2020 Rektora AGH z dnia 23 listopada 2020 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie  
  • Zarządzeniu Nr 101/2020 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 11 grudnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Uczelnianego Zespołu Audytu Dydaktycznego w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie  
  • Zarządzeniu Nr 29/2021 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 21 maja 2021 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania badań ankietowych oraz hospitacji w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie (wraz z załącznikiem nr 1)

KOMUNIKATY DOTYCZĄCE PROCESU KSZTAŁCENIA NA WYDZIALE 

Komunikaty zamieszczane są na stronie dziekanatu WGGiIŚ: https://dziekanat.geod.agh.edu.pl
 
 
AKREDYTACJE 
  • 2023 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografia. Ocena pozytywna (Uchwała PKA nr 166/2023 z dnia 23.03.2023). 
  • 2016 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena instytucjonalna Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska. 06.10.2016.Ocena pozytywna. 
  • 2015 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografia. Ocena pozytywna (Uchwała PKA nr 164/2015 z dnia 12.03.2015). 
  • 2009 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Inżynieria Środowiska. 08.10.2009.Ocena pozytywna. 
  • 2008 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografia (jednostka macierzysta oraz ZOD Nowy Sącz i ZOD Ruda Śląska). 03.07.2008. Ocena pozytywna. 
  • 2003 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografii. 13.03.2003. Ocena pozytywna. 
TUTORING 

Tutoring to forma nauczania oparta na indywidualnej relacji osoby prowadzącej (tutora/tutorki) i osoby studiującej, czyli tutoranta/tutorantki. Tutoring daje szansę nawiązania indywidualnej relacji mistrz-uczeń, która od wielu lat jest uznawana za najefektywniejszą formę nauki. Tutoring jest formą spersonalizowaną, co oznacza, że nie tylko tematyka, ale również metody pracy dostosowane są do konkretnego tutoranta/tutorantki, uwzględniając indywidulane możliwości, potrzeby i talenty. Więcej na stronie Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH.
Tutorzy WGGiIŚ:

Agnieszka Bieda, Natalia Borowiec, Ewa Głowienka, Paweł Hanus, Elżbieta Jasińska, Ryszard Kozakiewicz, Stanisław Lach, Kamil Maciuk, Sławomir Mikrut, Elena Neverova-Dziopak, Agnieszka Pęska-Siwik, Anna Przewięźlikowska.
RANKINGI 

Ranking studiów technicznych PERSPEKTYWY 
  • 2024 rok – 2 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia  
  • 2023 rok – 2 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia
  • 2022 rok – 2 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia 
  • 2021 rok – 3 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia  
  • 2021 rok – 3 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Inżynieria Środowiska 
  • 2020 rok – 3 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia 
  • 2020 rok – 5 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Inżynieria Środowiska 
OSOBY WYRÓŻNIONE 

Najlepiej oceniani przez studentów dydaktycy WGGiIŚ - na podstawie ankiet z semestru letniego 2023/2024 - wyróżnieni listem gratulacyjnym Rektora:
          
  • dr inż. Elżbieta Jasińska
  • dr inż. Rafał Gawałkiewicz
  • dr inż. Mikołaj Skulich, prof. AGH
Najlepiej oceniani przez studentów dydaktycy WGGiIŚ - na podstawie ankiet z semestru zimowego 2023/2024 - wyróżnieni listem gratulacyjnym Rektora:
  • mgr inż. Karolina Pargieła 
  • mgr inż. Marta Róg
  • mgr inż. Przemysław Grabias
Wyróżnienie dla nauczyciela akademickiego, który dba i wspiera studentów:
  • dr inż. Elżbieta Jasińska
Nagroda za udział w największej liczbie szkoleń z e-learningu w skali AGH 2024:
  • dr inż. Elżbieta Jasińska
Nagroda za udział w największej liczbie szkoleń z e-learningu w skali AGH 2023:
  • mgr inż. Karolina Pargieła (II miejsce)
 
Laur Dydaktyka: 
  • dr inż. Elżbieta Jasińska, Przyjaciel Studenta, 2023 
  • dr inż. Ewa Głowienka, Promotor, 2023 
  • dr inż. Anna Przewięźlikowska- Prowadząca ćwiczenia, 2022 
  • dr hab. inż. Agnieszka Bieda, prof. AGH Promotor 2021, 2022, Przyjaciel Studenta 2021 
  • dr inż. Agnieszka Pęska-Siwik - Prowadząca ćwiczenia 2020 
Wybitne osiągnięcia dydaktyczne w 2023 (IDUB działanie 13): 
  • Elżbieta Jasińska (I stopnia)  
  • Agnieszka Pęska-Siwik (I stopnia)  
  • Anna Przewięźlikowska (I stopnia)  
  • Stanisław Szombara (III stopnia)  
  • Anita Kwartnik-Pruc (III stopnia)  
  • Michał Strach (III stopnia)  
  • Natalia Borowiec (III stopnia)  
Wyróżnienia Rektora III stopnia za osiągnięcia organizacyjne 2024:
  • Agnieszka Kantor-Dużyk
  • Agnieszka Tomasik
  • Krzysztof Grzywacz

WYNIKI ANKIET STUDENCKICH i DOKTORANCKICH

Informacje o ankietyzacji 
Zbiorcze raporty z ankietyzacji - OCENA PROWADZĄCEGO 
Badanie I roku
Wyniki badania ankietowego dotyczącego programu studiów, warunków realizacji i obsługi administracyjnej procesu kształcenia
 

Dobre praktyki związane z kształceniem na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska 

Priorytetem strategii WGGiIŚ AGH w obszarze kształcenia jest wysoka jakość procesu kształcenia oraz jak najlepsza pozycja absolwentów Wydziału na rynku pracy. Kształcenie odbywa się zgodnie z misją i strategią zapisaną w Statucie Uczelni, a także jest zgodne z najnowszymi trendami światowymi. Pracownicy Wydziału systematycznie uczestniczą w konferencjach i seminariach, a także różnych kursach i szkoleniach dedykowanych, podnosząc w ten sposób swoje kompetencje. Na bieżąco aktualizują treści modułów i w miarę możliwości wdrażają nowoczesne narzędzia dydaktyczne. 
Programy studiów są tak zaprojektowane, że zapewniają dużą obieralność modułów. Ponadto Wydział prowadzi szeroką współpracę z jednostkami naukowymi zarówno międzynarodowymi, jak i krajowymi, a także z przemysłem, co bezpośrednio wpływa na programy studiów i rozszerza ofertę kształcenia. Organizowane są cykliczne spotkania (seminaria, wykłady) studentów z przedstawicielami firm związanych z wydziałem. Specjaliści z przemysłu od wielu lat uczestniczą także w prowadzeniu wybranych specjalistycznych modułów. 
Bardzo dobrym przykładem dobrych praktyk jest także udział studentów w programie Erasmus+, a także możliwość realizacji praktyk oraz prac dyplomowych u partnerów przemysłowych, a także praca studentów w ramach kół naukowych i projektów realizowanych przez pracowników WGGiIŚ. 

Podejmowane działania w zakresie podnoszenia jakości kształcenia 
  • konsultowanie programów studiów z otoczeniem gospodarczym  
  • współpraca z Wydziałową Radą Samorządu Studentów 
  • cykliczne spotkania z pracownikami WGGiIŚ AGH dotyczące jakości kształcenia, także w ramach organizowanych Kolegiów Wydziałowych 
  • delegowanie pracowników na specjalistyczne kursy mające na celu podniesienie ich kwalifikacji 
  • restrukturyzacja kadry na część badawczą i dydaktyczno-badawczą uwzględniająca predyspozycje kadry do pracy naukowej i badawczej oraz do prowadzenia zajęć dydaktycznych jak również możliwości i sensowność zmian kwalifikacji w skali dłuższego czasu młodszych pracowników Wydziału 
  • modernizacja sal laboratoryjnych i komputerowych 

Link do uczelnianej strony poświęconej jakości kształcenia
 
 

 

  




2024-02-07