JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA
W skład struktury Wydziałowego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska (WGGIIŚ) wchodzą:
- Dziekan WGGiIŚ - prof. dr hab. inż. Ryszard Hejmanowski
- Prodziekan ds. kształcenia i studenckich - dr inż. Elżbieta Jasińska
- Rada ds. kształcenia w dyscyplinie:
- inżynieria lądowa, geodezja i transport
- inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Skład Rady ds. kształcenia w dyscyplinie inżynieria lądowa, geodezja i transport na kadencję 2024/2028:
- dr hab. inż. Edward Preweda, prof. AGH - koordynator (WGGiIŚ)
- dr hab. inż. Anita Kwartnik-Pruc, prof. AGH - kierunek Geodezja i Kartografia (WGGiIŚ)
- dr hab. inż. Krystian Kozioł, prof. AGH - kierunek Geoinformacja (WGGiIŚ) oraz kierunek Informatyka Geoprzestrzenna (WGGiIŚ)
- dr inż. Piotr Dybeł - kierunek Budownictwo (WILiGZ)
- dr inż. Małgorzata Śliwka - kierunek Rewitalizacja Terenów Zdegradowanych (WILiGZ)
- Karol Miklasz - przedstawiciel studentów
Skład Rady ds. kształcenia w dyscyplinie inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka na kadencję 2024/2028:
- dr hab. inż. Wacław Andrusikiewicz, prof. AGH - koordynator (WILiGZ)
- dr inż. Robert Oleniacz - kierunek Inżynieria i Monitoring Środowiska (WGGiIŚ) oraz kierunek Zmiany Klimatu - Przeciwdziałanie i Adaptacja (WGGiIŚ)
- dr inż. Dagmara Nowak-Senderowska (WILiGZ) - przedstawicielka kierunku Inżynieria Bezpieczeństwa (WILiGZ)
- dr inż. Maciej Zajączkowski (WILiGZ) - przedstawiciel kierunku Inżynieria Górnicza (WILiGZ)
- dr hab. inż. Marek Kęsek, prof. AGH (WILiGZ) - przedstawiciel kierunku Inżynieria
- i Zarządzanie Procesami Przemysłowymi (WILiGZ)
- dr Anna Hołda (WILiGZ) - przedstawicielka kierunku Inżynieria Kształtowania Środowiska (WILiGZ)
- dr inż. Anna Wiktor- Sułkowska (WILiGZ) - przedstawicielka kierunku Raw Materials Value Chain (WILiGZ)
- dr hab. inż. Urszula Aleksander-Kwaterczak, prof. AGH (WGGiOŚ) - przedstawicielka kierunku Inżynieria i Ochrona Środowiska (WGGiOŚ)
- dr hab. inż. Aneta Sapińska-Śliwa, prof. AGH (WWNiG) - przedstawicielka kierunku Geoinżynieria i Górnictwo Otworowe (WWNiG)
- dr hab. inż. Paweł Wojnarowski, prof. AGH (WWNiG) - przedstawiciel kierunku Inżynieria Naftowa i Gazownicza (WWNiG)
- dr hab. inż. Agata Mlonka-Mędrala, prof. AGH (WEiP) - przedstawicielka kierunku Energetyka (WEiP)
- dr hab. inż. Marcin Stobiński, prof. AGH (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energetyka Jądrowa (WEiP)
- dr hab. inż. Artur Wyrwa, prof. AGH (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energetyka Odnawialna i Zarządzanie Energią (WEiP)
- dr hab. inż. Andrzej Budziak, prof. AGH (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energetyka Wodorowa (WEiP)
- dr inż. Marcin Moździerz (WEiP) - przedstawiciel kierunku Energy and Environmental Engineering (WEiP)
- dr hab. inż. Wojciech Jerzak, prof. AGH (WIMiIP) - przedstawiciel kierunku Ekotechnologie Cieplne (WIMiIP)
- Zofia Maciecka - przedstawicielka studentów
ZASADY I CELE RADY DS. KSZTAŁCENIA
Zadania i cele Rady ds. Kształcenia dotyczą wszelkich aspektów związanych z kształceniem na kierunkach prowadzonych na Wydziale, w tym w szczególności:
- analiza danych dotyczących kształcenia na kierunkach przypisanych do dyscyplin realizowanych na Wydziale;
- monitorowanie programów kształcenia pod kątem zapewnienia zgodności programów studiów z formalnymi wymogami, modyfikowanie programów studiów w zależności od wymagań rynku;
- formułowanie dla dziekana Wydziału wniosków, zaleceń i rekomendacji, mających na celu poprawę jakości oraz wyników kształcenia na poszczególnych kierunkach;
- ustalanie, z uwzględnieniem specyfiki dyscyplin oraz kierunków do nich przypisanych, szczegółowych zaleceń i rekomendacji dotyczących zasad studiowania, tworzenia programów studiów oraz innych aspektów związanych z kształceniem;
- proponowanie zmian i modyfikacji mających na celu poprawę jakości kształcenia lub/oraz wyeliminowanie zaobserwowanych nieprawidłowości w zakresie realizacji procesu kształcenia.
AKTY PRAWNE REGULUJĄCE JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA
- Zarządzeniu Nr 91/2020 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 23 listopada 2020 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie - tekst jednolity
- Zarządzeniu Nr 43/2023 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 4 sierpnia 2023 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 91/2020 Rektora AGH z dnia 23 listopada 2020 r. w sprawie Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
- Zarządzeniu Nr 101/2020 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 11 grudnia 2020 r. w sprawie zasad i trybu funkcjonowania Uczelnianego Zespołu Audytu Dydaktycznego w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie
- Zarządzeniu Nr 29/2021 Rektora Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie z dnia 21 maja 2021 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania badań ankietowych oraz hospitacji w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie (wraz z załącznikiem nr 1)
KOMUNIKATY DOTYCZĄCE PROCESU KSZTAŁCENIA NA WYDZIALE
AKREDYTACJE
- 2023 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografia. Ocena pozytywna (Uchwała PKA nr 166/2023 z dnia 23.03.2023).
- 2016 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena instytucjonalna Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska. 06.10.2016.Ocena pozytywna.
- 2015 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografia. Ocena pozytywna (Uchwała PKA nr 164/2015 z dnia 12.03.2015).
- 2009 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Inżynieria Środowiska. 08.10.2009.Ocena pozytywna.
- 2008 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografia (jednostka macierzysta oraz ZOD Nowy Sącz i ZOD Ruda Śląska). 03.07.2008. Ocena pozytywna.
- 2003 - Polska Komisja Akredytacyjna, ocena programowa kierunku Geodezja i Kartografii. 13.03.2003. Ocena pozytywna.
TUTORING
Tutoring to forma nauczania oparta na indywidualnej relacji osoby prowadzącej (tutora/tutorki) i osoby studiującej, czyli tutoranta/tutorantki. Tutoring daje szansę nawiązania indywidualnej relacji mistrz-uczeń, która od wielu lat jest uznawana za najefektywniejszą formę nauki. Tutoring jest formą spersonalizowaną, co oznacza, że nie tylko tematyka, ale również metody pracy dostosowane są do konkretnego tutoranta/tutorantki, uwzględniając indywidulane możliwości, potrzeby i talenty. Więcej na stronie Centrum e-Learningu i Innowacyjnej Dydaktyki AGH.
Agnieszka Bieda, Natalia Borowiec, Ewa Głowienka, Paweł Hanus, Elżbieta Jasińska, Ryszard Kozakiewicz, Stanisław Lach, Kamil Maciuk, Sławomir Mikrut, Elena Neverova-Dziopak, Agnieszka Pęska-Siwik, Anna Przewięźlikowska.
RANKINGI
- 2024 rok – 2 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia
- 2023 rok – 2 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia
- 2022 rok – 2 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia
- 2021 rok – 3 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia
- 2021 rok – 3 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Inżynieria Środowiska
- 2020 rok – 3 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Geodezja i Kartografia
- 2020 rok – 5 miejsce w rankingu kierunków technicznych – Inżynieria Środowiska
OSOBY WYRÓŻNIONE
Najlepiej oceniani przez studentów dydaktycy WGGiIŚ - na podstawie ankiet z semestru letniego 2023/2024 - wyróżnieni listem gratulacyjnym Rektora:
- dr inż. Elżbieta Jasińska
- dr inż. Rafał Gawałkiewicz
- dr inż. Mikołaj Skulich, prof. AGH
Najlepiej oceniani przez studentów dydaktycy WGGiIŚ - na podstawie ankiet z semestru zimowego 2023/2024 - wyróżnieni listem gratulacyjnym Rektora:
- mgr inż. Karolina Pargieła
- mgr inż. Marta Róg
- mgr inż. Przemysław Grabias
Wyróżnienie dla nauczyciela akademickiego, który dba i wspiera studentów:
- dr inż. Elżbieta Jasińska
Nagroda za udział w największej liczbie szkoleń z e-learningu w skali AGH 2024:
- dr inż. Elżbieta Jasińska
Nagroda za udział w największej liczbie szkoleń z e-learningu w skali AGH 2023:
- mgr inż. Karolina Pargieła (II miejsce)
Laur Dydaktyka:
- dr inż. Elżbieta Jasińska, Przyjaciel Studenta, 2023
- dr inż. Ewa Głowienka, Promotor, 2023
- dr inż. Anna Przewięźlikowska- Prowadząca ćwiczenia, 2022
- dr hab. inż. Agnieszka Bieda, prof. AGH Promotor 2021, 2022, Przyjaciel Studenta 2021
- dr inż. Agnieszka Pęska-Siwik - Prowadząca ćwiczenia 2020
Wybitne osiągnięcia dydaktyczne w 2023 (IDUB działanie 13):
- Elżbieta Jasińska (I stopnia)
- Agnieszka Pęska-Siwik (I stopnia)
- Anna Przewięźlikowska (I stopnia)
- Stanisław Szombara (III stopnia)
- Anita Kwartnik-Pruc (III stopnia)
- Michał Strach (III stopnia)
- Natalia Borowiec (III stopnia)
Wyróżnienia Rektora III stopnia za osiągnięcia organizacyjne 2024:
- Agnieszka Kantor-Dużyk
- Agnieszka Tomasik
- Krzysztof Grzywacz
WYNIKI ANKIET STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Informacje o ankietyzacji
Zbiorcze raporty z ankietyzacji - OCENA PROWADZĄCEGO
Badanie I roku
Wyniki badania ankietowego dotyczącego programu studiów, warunków realizacji i obsługi administracyjnej procesu kształcenia
Dobre praktyki związane z kształceniem na Wydziale Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska
Priorytetem strategii WGGiIŚ AGH w obszarze kształcenia jest wysoka jakość procesu kształcenia oraz jak najlepsza pozycja absolwentów Wydziału na rynku pracy. Kształcenie odbywa się zgodnie z misją i strategią zapisaną w Statucie Uczelni, a także jest zgodne z najnowszymi trendami światowymi. Pracownicy Wydziału systematycznie uczestniczą w konferencjach i seminariach, a także różnych kursach i szkoleniach dedykowanych, podnosząc w ten sposób swoje kompetencje. Na bieżąco aktualizują treści modułów i w miarę możliwości wdrażają nowoczesne narzędzia dydaktyczne.
Programy studiów są tak zaprojektowane, że zapewniają dużą obieralność modułów. Ponadto Wydział prowadzi szeroką współpracę z jednostkami naukowymi zarówno międzynarodowymi, jak i krajowymi, a także z przemysłem, co bezpośrednio wpływa na programy studiów i rozszerza ofertę kształcenia. Organizowane są cykliczne spotkania (seminaria, wykłady) studentów z przedstawicielami firm związanych z wydziałem. Specjaliści z przemysłu od wielu lat uczestniczą także w prowadzeniu wybranych specjalistycznych modułów.
Bardzo dobrym przykładem dobrych praktyk jest także udział studentów w programie Erasmus+, a także możliwość realizacji praktyk oraz prac dyplomowych u partnerów przemysłowych, a także praca studentów w ramach kół naukowych i projektów realizowanych przez pracowników WGGiIŚ.
Podejmowane działania w zakresie podnoszenia jakości kształcenia
- konsultowanie programów studiów z otoczeniem gospodarczym
- współpraca z Wydziałową Radą Samorządu Studentów
- cykliczne spotkania z pracownikami WGGiIŚ AGH dotyczące jakości kształcenia, także w ramach organizowanych Kolegiów Wydziałowych
- delegowanie pracowników na specjalistyczne kursy mające na celu podniesienie ich kwalifikacji
- restrukturyzacja kadry na część badawczą i dydaktyczno-badawczą uwzględniająca predyspozycje kadry do pracy naukowej i badawczej oraz do prowadzenia zajęć dydaktycznych jak również możliwości i sensowność zmian kwalifikacji w skali dłuższego czasu młodszych pracowników Wydziału
- modernizacja sal laboratoryjnych i komputerowych
Link do uczelnianej strony poświęconej jakości kształcenia